دانلود فیلم دیوانه Unsane 2018

6.6IMDB +13If your age is less than13 You are not allowed to download for a year
دانلود فیلم دیوانه Unsane 2018

دختر جوانی که ناخواسته در یک نهاد روانی گرفتار شده است، بایستی تا با بزرگترین ترس خود مقابله کند. اما آیا این ترس واقعیست یا که از توهم وی سرچشمه میگیرد؟

اسکرین شات فیلم دیوانه

دانلود فیلم دیوانه Unsane 2018

نقد فیلم دیوانه

تبلیغات مرتبط با «دیوانه» از «استیون سودربرگ» نشان می‎دهد این فیلم‎ساز که به تازگی از بازنشستگی خارج شده، این تریلر عصبی فیلمبرداری شده با آیفون را چنان متفاوت با دیگر کارهای خود می‎دیده که گزینه‎ی انتشار آن با نامی مستعار را نیز بررسی کرده. این موضوع به خودی خود در مورد همه‎چیزدان عالم فیلم چندان عجیب نیست؛ او سال‎ها با نام‎های مستعار «پیتر اندروز» و «ماری آن برنارد» (که جالب است بدانید هر دو نام والدین این کارگردان هستند)، به عنوان فیلمبردار و تدوین‎گر کار کرده. اینکه او برای این فیلم اینقدر هیجان‎زده شده بیشتر عجیب است. «دیوانه» سرشار است از کنجکاوی در مورد تکنولوژی دیجیتال، ناخوشنودی از بوروکراسی تجاری، و سر تا پا آغشته است به هوشمندی. به عبارتی کوتاه‎تر، چیزی جز یک فیلم مخصوص «سودربرگی» نیست، از این جهت خیلی هم لذیذ است.

اما موفقیت، صاحبان زیادی دارد، و با لوکیشن‎های محدود، بازیگران برجسته، و وحشت گزنده‎اش، این فیلم از دستور ساخت فیلم‎های ترسناک ارزان قیمت نیز دور است. بیش از این‎ها، با اتخاذ یک موضع واضح و نیشدار در قبال مسائل اجتماعی کنونی و انجام اینکار از طریق لنز یک ژانر، این فیلم شباهت‎های زیادی به «گمشو بیرون» (Get Out) دارد، گرچه به اندازه‎ی این فیلم برنده‎ و نامزد اسکار، در این راه برش نداشته و موفق نبوده.

«کلاری فوی» (با لهجه‎ی لرزان آمریکایی و صدایی با شباهت بسیار به «کاترین هپبورن») نقش «ساویر» را بازی می‎کند، مهاجری از شهر «باستون» که در تلاش برای سر و سامان دادن به زندگی جدید خود در «پنسیلوانیا» است. زندگی او که با قرارهای آنلاین و چت اینترنتی با اعضای خانوده پر شده را می‎بینیم. در رهگیری خطوط این تبعید خود خواسته‎ی «ساویر»، «سودربرگ» از تصاویری که دوربین جیبی او ضبط می‎کند به خوبی بهره برده. زندگی این دخترک بیچاره سراسر محدود به یک صفحه نمایش است؛ چرا خود این فیلم هم همینطور نباشد؟

به زودی، متوجه می‎شویم چرا این تبعید و گرافتاری به صفحه نمایش را برای خود برگزیده. او از یک تعقیب‎کننده‎ی کابوس‎وار فراری است، و وقتی این فرد را گوشه‎ی چشم خود مشاهده می‎کند (غیر ممکن است! حکم منع تعقیب قضایی علیه او دارد!) برای دریافت مشاوره‎ی اورژانسی به نزدیک‎ترین کلینیک روان-درمانی مراجعه می‎کند. آنجا، همانگونه که در این نوع فیلم‎ها انتظارش را داریم، همه چیز به قهقرا می‎رود.

فرم‎ها امضا می‎شوند، گزینه‎ها تایید می‎شوند، و تا به خود می‎آیید، او ۲۴ ساعت با اراده‎ی خود بستری شده، که البته وقتی با یک بیمار ترسناک به نام «وایولت» (جونو تمپل) درگیر می‎شود مبدل به هفت روز می‎شود. راه فراری نیست، و برای بدتر شدن اوضاع، تعقیب کننده‎ی او (جاشوا لئونارد) به عنوان خدمه‎ی کلینیک مشغول به کار شده.

یا، می‎دانید، واقعا شده؟ با بازی چند جانبه‎ی شیطنت‎آمیز خود، «دیوانه» مرتبا ما را مجبور می‎کند از خود بپرسیم چیزی که می‎بینیم واقعی است یا نه، ما را مجبور می‎کند تعاملات اولیه را در ذهن خود مرور کنیم و اتفاقات بعدی را مورد کنکاش قرار دهیم، لااقل برای نیمه‎ی اول فیلم. «سودربرگ» و همکاران او روی لبه‎ی تیغ حرکت می‎کنند و این کار را به بهترین شکل ممکن هم انجام می‎دهند. آیا «ساویر» قربانی یک خرابکاری عمدی شده، یا اینکه در آستانه‎ی فروپاشی ذهنی است؟ فیلم قبل از رو کردن دست خود هر دو احتمال را مطرح می‎کند، و در همین وضعیت گربه‎ی شرودینگری است که قضیه جالب می‎شود.

طی اولین ساعت، فیلم به چندین لحظه‎ی اوج هذیانی طنزآلود می‎رسد. «جی فاروه» نقشی کلیدی به عنوان یک بیمار هم‎بستر ایفا می‎کند، کسی که تلفن همراهش به «ساویر» امکان خبر کردن مادرش (امی ایروینگ) را می‎دهد، و کسی که جزئیات متوهمانه‎ی نقشه‎ی تجاری که برای نگه داشتن «ساویر» در این کلینیک طراحی شده را برملا می‎کند. مشکل او توهمات اسکیزوفرنیایی است، به همراه یک لبه‎ی تیز که دیوانه‎وار بودن کل داستان را تقویت می‎کند. در همین حال، اینجا آمریکای ۲۰۱۸ است، فیلم به ما یادآوری می‎کند، همه چیز دیوانه‎وار است.

«دیوانه» از این نظر گرفتار موفقیت خود می‎شود. پس از نیمه، فیلم دست از طرح این پرسش‎ها برمی‎دارد و شروع به پاسخ دادن به آنها می‎کند، و بخار خود را با ورود به قلمروی سنتی این ژانر از دست می‎دهد، گرچه «سودربرگ» تلاش می‎کند این ضایعه را با برجسته کردن هر اتفاقی کمرنگ کند، واقعا هر رخداد ترسناکی را کش می‎دهد تا این فیلم را سرگرم‎کننده نگه دارد.

از این نظر موفق هم می‎شود. نیمه‎ی دوم جلو رونده‎ی فیلم، که معلق است بین فلاش بک‎ها، تکه‎های غافلگیرکننده، و پیچش‎های خشن، قطعا نشان می‎دهد که او بلد است چطور یک فیلم نیمه‎شبی بسازد. شاید همین موضوع باعث شده باشد او مخفیانه به انتشار فیلم با نامی مستعار فکر کند. اما درست مانند بازنشستگی شکست خورده‎اش، با حقیقتی اساسی مواجه شد: «سودربرگ» را نمی‎توان از ساخت فیلم‎های «سودربرگی» منع است. همه‎ی ما از این نظر خوش شانس بوده‎ایم.

لینک های دانلود
کیفیت 1080p حجم 1420 مگابایت
کیفیت 720p حجم 823 مگابایت



  • نظرات

    دیدگاه بگذارید

      Subscribe  
    Notify of
    ثبت شده در ستاد ساماندهي وبسايت هاي اينترنتي
    دسته بندي فيلم و سريال